Sunday, March 25, 2012

Mr. APTB

ada apa pada setia
jika hati tidak ikhlas menerima ?
apa ada pada sayang 
kalau diri tak memahami erti sebenarnya ?

apa sebenar maksud bait kata itu
apa sebenar kata yang tersirat di balik ayat yang tersurat 
apa sebenar-benar maksud coretan 
????

tanpa apa-apa
coretan itu singgah pada si Yari
sedang kotak akal sedang kusut memikirkan tugasan 

lalu apa yang diharapkan dari semua itu?
tentu saja aku pelik
dengan tiap patah kata yang terbit 
seakan ada sesuatu yang mahu kamu jerit, 

tapi aku pilih untuk diam.
aku pilih untuk tidak campur aduk 
antara tugasan dengan perasaan 

sebab itu aku sunyi
kerana itu aku hantar bahasa sepi
dengan harapan kamu dapat memahami
diam aku ini bersebab 
rajuk aku ini pinta disembuh

kan dah bagitau dulu,
sekali saya sayang, saya sayang sungguh-sungguh 

*maaf terjiwa-jiwa pulak pagi ahad yang indah nih .
**PTAR 2, here i come !! 

No comments:

Post a Comment