Saturday, October 22, 2011

sekuat Tiger !

ceritera petang semalam
kisah tentang hujan lebat
cereka kisah letih.

petang Jumaat,
seperti selalu jumaat
kaki ini akan melangkah layu ke padang kawat
untuk penuhi jamkredit kokurikulum aku

pertama kali ke sini,
gugup itu pasti.
namun perasaan itu pergi bila berhadapan dengan cikgu y 'gilakentang'
perlahan-lahan, rasa gementar itu hilang jauh.



sejak minggu lepas,
bila si pelajar mula ambil alih peranan si cikgu
rasa gugup yang disangka menjauh dulu,
kini mula menjengah, mencari ruang untuk kembali

: /


aku faham niat kamu,
hanya mahu ditegur silap kami
yang seakan tidak serius dalam hal semalam
hanya nasihat seorang abang kepada adiknya
yang masih dalam mood maen-maen. 


tapiii kannn... 


aku ini anak yang mudah gelabah, gugup bila dimarah
aku ini anak yang lekas rimas dengan nada tinggi yang dihujani atas aku
aku ini anak yang senang nangis bila diherdik laju
namun hanya jika benar aku y punya salah !


jadi,
janganlah gunakan nada tinggi itu pada aku
tak perlu juga kata-kata kasar itu terluah, terbit dari ulas bibir
cakap pun saya dah faham *ikut dialog awie dlm filem 'cuci' tuh 


jangan risau ye.
lepas nih, takkan muncul lagi senyum itu dari aku
aku akan pastikan itu.


maaf.


sepanjang perjalanan balik dalam renyai,
kepala aku tak habis-habis sebut ayat berulang kali
"Allah takkan uji aku dengan ujian y tak mampu aku lakukan"

takkan.
takkan.
takkan.

ertinya cuma satu,
aku MAMPU untuk lakukan semua ini
aku BOLEH hadapi semua dugaan kecil ini
ternyata aku mampu, boleh !! 
yeaaahhh !!!!!

maaf sekali lagi ye.
0-0 ok?! 
=)
*eh, tersenyum plak = ='

2 comments:

  1. haha thanks love !!
    moge kite dpt hadapi 'dugaan terindah' ini dgn jayanyee.. *wink2

    ReplyDelete